Microsoft ve AMD, FidelityFX Süper Çözünürlüğü Xbox Series X ve Series S'ye getiriyor

 Microsoft ve AMD, FidelityFX Süper Çözünürlüğü Xbox Series X ve Series S'ye getiriyor

Team Red'in yükseltme teknolojisi yakınınızdaki bir konsola geliyor

AMD'nin FidelityFX Süper Çözünürlüğü 22 Haziran'da PC'ye çıkacak, ancak oyuncular ve geliştiriciler de Xbox Series X/S gibi mevcut nesil konsollara ulaştığı gün için heyecanlılar. Microsoft ve AMD bunun üzerinde çalışıyor ve umarım tedarik sorunları çözülene kadar yeni özelliği kullanan birkaç oyunun da keyfini çıkarabileceğiz.

Bu yılın başlarında AMD , Radeon'un Nvidia'nın DLSS'sine verdiği yanıtı FidelityFX Süper Çözünürlük biçiminde sundu . Bu, AMD'nin oyunları daha düşük bir işleme çözünürlüğünden daha yüksek bir çıktı çözünürlüğüne yükseltmeye çalışacak ve görsellerde önemli bir azalma olmadan daha yüksek performans seviyelerine veya ideal olarak aynı görsel kaliteye izin verecek uzun zamandır beklenen alternatifidir.


En son , AMD'nin GPUOpen programının bir parçası olarak gelen Radeon 6800 XT'de FSR'ye bir bakış attık ve bu nedenle, GeForce 10 serisi gibi DLSS'yi desteklemeyen hem AMD hem de Nvidia GPU'larda çalışması gerekiyordu. AMD, RX Vega, RX 500, RX 5000 ve RX 6000 serisi GPU'lar ve Radeon Grafikli tüm Ryzen APU'lar için desteği listeler.

Microsoft, bu performans artırıcı sihrin bir kısmını Xbox Series X ve Series S konsollarına getirmek istiyor; bu, sabit bir performans düzeyini korumak için kare hızından ödün vermeden 4K gibi daha yüksek çözünürlüklerde oyun oynamayı sağlayacak. Bu , Değişken Gölgelendirme, Gürültü Giderici ve Kontrast Uyarlamalı Keskinleştirme dahil olmak üzere desteklenen FidelityFX özelliklerinin toplam sayısını 8 üzerinden 4'e getirecektir .


PC'de FSR, performans, dengeli, kalite ve ultra kalite olmak üzere dört farklı modu destekler. Ultra kalite modu, oyunun doğal çözünürlüğe yakın bir şekilde oluşturulacağı ve yine de yüzde 60'a kadar daha yüksek kare hızı elde edileceği anlamına gelir. Tıpkı Nvidia'nın yükseltme çözümü gibi, FSR'nin oyun bazında uygulanması gerekecek, bu nedenle Microsoft'un Xbox desteği eklemesi potansiyel olarak bu konuda yardımcı olacaktır.

Dead Drop Studios'tan Evan Wolbach gibi geliştiriciler, oyun optimizasyonu üzerindeki etkisinin çok büyük olacağına inandıkları için FSR konusunda heyecanlılar. Wolbach , GamingBolt'a FSR'nin , özellikle ışın izleme açıkken, saniyede 60 kare hızında yerel 4K oyunlar üretmekte zorlanan mevcut nesil konsollarda daha güzel grafikler için çok fazla performans bütçesi boşaltabileceğini söyledi .
Tags

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.