Google fena tosladı

 Fransa, "baskın" reklam konumunu kötüye kullandığı için Google'a para cezası verdi

Fransa'nın rekabet gözlemcisi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Google'a çevrimiçi reklamcılık işindeki 'hakim konumunu' kötüye kullandığı için 220 milyon avro (268 milyon dolar) para cezası verdiğini söyledi.

PARİS -- Google, çevrimiçi reklamcılıktaki 'baskın' konumunu kötüye kullandığı için Fransa'nın antitröst gözlemcisi tarafından 220 milyon avro (268 milyon dolar) para cezasına çarptırıldı .

Rekabet Kurumu Pazartesi günü yaptığı açıklamada, arama motoru devi tarafından reklam satmak için kullanılan uygulamaların "Google'ın rakiplerini ve mobil site ve uygulama yayıncılarını cezalandırdığını" söyledi. Rekabeti baltalamaktan kaçınmak, pazarda hakim konuma sahip bir şirketin sorumluluğundadır.

Mountain View, California merkezli Google, Rekabet Kurumu tarafından hazırlanan bir açıklamaya göre, gerçeklere itiraz etmedi ve bazı değişiklikler önerdikten sonra uzlaşmaya karar verdi.

Kurumun başkanı Isabelle de Silva, kararın, Google'ın çevrimiçi görüntülü reklamcılık işini güçlendiren karmaşık algoritmik açık artırmalara girme biçiminde eşi görülmemiş bir karar olduğunu söyledi.

De Silva, Google'ın uygulamalarını değiştirme taahhüdünün yanı sıra para cezası, "tüm oyuncular için eşit bir oyun alanı yeniden oluşturmayı ve yayıncıların reklam alanlarından en iyi şekilde yararlanmalarını mümkün kılacaktır" dedi.

Google Fransa'nın hukuk direktörü Maria Gomri Pazartesi günü yayınladığı bir blog yazısında, Google'ın son iki yıldır reklam teknolojisiyle, özellikle de Google Ad Manager olarak bilinen platformla ilgili konularda Fransız gözlemciyle işbirliği yaptığını söyledi. Müzakereler sırasında verilen taahhütlerin "yayıncıların verileri kullanmasını ve araçlarımızı diğer reklam teknolojileriyle birlikte kullanmasını kolaylaştıracağını" yazdı.

Gomri, önümüzdeki aylarda yapılacak testlerden sonra değişikliklerin daha geniş bir alana yayılacağını ve bunların bazıları küresel olarak uygulanacağını söyledi.

Fransız makamının soruşturması, Rupert Murdoch'un News Corp., Fransız gazete grubu Le Figaro ve Belçika merkezli Rossel La Voix'in şikayetleri üzerine başlatıldı. Le Figaro daha sonra şikayetini geri çekti.

ABD'li teknoloji devleri, iş uygulamaları konusunda Avrupa'da ve başka yerlerde yoğun bir incelemeyle karşı karşıya. Almanya, dijital devleri incelemek için artırılmış yetkileri kullanarak Google hakkında soruşturma başlatan en son ülke oldu.

Alman rekabet gözlemcisi Cuma günü yaptığı açıklamada, geçen sonbaharda başlatılan bir lisanslama platformu olan Google News Showcase'i kullanan haber yayıncıları için yapılan sözleşmelerin "mantıksız koşullar" içerip içermediğini inceliyor.

Avrupa Birliği düzenleyicileri ayrıca Apple'ı müzik akışında boğucu rekabetle suçladı ve Amazon'u bağımsız tüccarlardan gelen verileri kendi ürünleriyle haksız yere rekabet etmek için kullanmakla suçladı . Google'ın veri uygulamalarını reklam amacıyla gayri resmi olarak araştırıyorlar.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.