Ford, Chevy ve Jeep, büyük sıkıntıda

 Ford, Chevy ve Jeep, çip sıkıntısından en çok etkilenen otomobil üreticileri arasında

Otomobil üreticileri geçen yıl çip siparişlerini iptal ettikleri için pişman

Devam eden yarı iletken sıkıntısı teknoloji sektörünü özellikle sert vurdu, ancak sıkıntıyı hisseden sadece alet ve bilgisayar üreticileri değil. Otomobil üreticileri de silikon kıtlığına tepki olarak üretimi azaltmak zorunda kaldılar.


Automotive News'in yakın tarihli bir raporuna göre ( Car and Driver aracılığıyla ), Mayıs 2021 itibariyle Ford'un yaklaşık 110.000 F Serisi kamyonu üretimden çıkardığı tahmin ediliyor . Bu arada Jeep, tahmini 98.584 Cherokee'yi karıştırdı ve Chevrolet, başlangıçta planlanandan tahminen 81.833 daha az Equinox SUV yaptı.

Car and Driver'a göre, endüstri mevcut durumdan biraz sorumlu.


2021'in ilk yarısında Covid-19 pandemisinin ilk günlerinde fabrikalar kapanmaya başladığında ve yeni araba satışları yavaşladığında, birçok otomobil üreticisi gelecekteki yapılara yönelik mikroçip siparişlerini iptal etti. Diğer sektörlerdeki müşteriler aşırı çip üretme kapasitesinden yararlandı ve şimdi otomobil üreticileri, yeni araçlar için yerleşik bilgisayarlar ve bilgi-eğlence sistemleri gibi şeyler için ihtiyaç duydukları silikonu yeniden güvenceye almak için mücadele ediyor.


Dünyanın en büyük sözleşmeli yonga üreticilerinden bazıları, küresel kıtlığı gidermek için büyük meblağlarda yatırım yapıyor, ancak öyle olsa bile, bu bir gecede çözülebilecek bir sorun değil.


Intel CEO'su Pat Gelsinger söyledi o sorun tamamen çözülmüş olduğundan önce birkaç yıl sürebilir inandığını Nisan ayında. Birkaç gün önce TSMC , Arizona'daki 12 milyar dolarlık çip üretim tesisinin 2024'te faaliyete geçmesi gerektiğini söyledi.

Tags

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.